fbpx

Nowy szef Scuderii Ferrari

Mattia Binotto został nowym szefem Scuderii Ferrari. Zastąpił na tym stanowisku Maurizia Arrivabene, którzy szefował teamowi przez ostatnie cztery sezony. Binotto pozostaje dyrektorem technicznym zespołu.

Obniżka formy Scuderii Ferrari pod przewodnictwem Stefano Domenicaliego sprawiła, że w kwietniu 2014 r., po sześciu latach włoski menadżer zrezygnował ze swojej funkcji. Jego następcą został Marco Mattiacci, ale jego kadencja trwała zaledwie siedem miesięcy. W listopadzie 2014 r. nowym szefem Scuderii Ferrari został mianowany Maurizio Arrivabene.

Arrivabene od początku swojej kariery zawodowej był związany z marketingiem i promocjami. W 1997 r. rozpoczął pracę w koncernie Philip Morris. Tam przeszedł drogę od menadżera ds. eventów i marketingu do stanowiska wicedyrektora ds. komunikacji i promocji w całym koncernie. Philip Morris od wielu lat jest głównym sponsorem Scuderii Ferrari, dzięki czemu Arrivabene miał ciągłą styczność z zespołem. Od 2010 r. zasiadał w Komisji F1, jako reprezentant sponsorów tego sportu.

Za jego powołaniem na szefa Scuderii Ferrari stał Sergio Marchionne, który zamierzał wprowadzić porządki w zespole i wyciągnąć ekipę z kryzysu. Pod kierownictwem Arrivabene Scuderia otoczyła się wysokim murem przed dziennikarzami – nawet najstarsze wygi z padoku F1 nie miały dostępu do członków teamu. Siwobrody szef teamu miał opinię surowego i nieprzystępnego, ale pod jego rządami Ferrari nabrało większej dyscypliny, co przełożyło się na skuteczność. W ostatnich dwóch sezonach Scuderia znów była czołowym zespołem walczącym o zwycięstwo. Zdaniem wielu ekspertów Arrrivabene był jednak tylko figurantem, wykonującym polecenia Marchionnego.

Po śmierci Marchionnego w lipcu tego roku, dyrektor techniczny zespołu Mattia Binotto zaczął coraz mocniej podważać pozycję szefa teamu. Choć kierownictwo Ferrari kilka razy dementowało plotki o narastającym konflikcie, w styczniu 2019 r. Arrivabene został zmuszony do odejścia, oddając władzę dyrektorowi technicznemu.

Urodzony w Szwajcarii Mattia Binotto ukończył mechanikę na politechnice w Lozannie, a później zdobył dyplom z inżynierii samochodowej na uniwersytecie w Modenie. Od 1995 r. pracował w Scuderii Ferrari, w dziale silnikowym. W 2015 r. został powołany na stanowisko dyrektora technicznego. Binotto nie ma doświadczenia w konstruowaniu nadwozi ani wiedzy na temat aerodynamiki, ale pod jego przywództwem ekipa Ferrari zaprojektowała dwa udane bolidy – SF70H i SF71H. Jego umiejętności zarządzania przydadzą się w nadchodzącym sezonie – Ferrari musi wyciągnąć wnioski z błędów popełnionych w 2018 r., które przyniosły ekipie porażkę w walce o tytuły mistrzowskie.

Maurizio Arrivabene, Sergio Marchionne i Mattia Binotto

czytaj także

Samochody
Sklep
Kontakt
Menu