fbpx

Koenigsegg Jesko Attack w Katowicach

Silnik i moc Koenigsegg Jesko Attack

Jego sercem jest 5.0–litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który na standardowej benzynie generuje 1280 KM, a na biopaliwie E85 – 1600 KM. Mowa o szwedzkim hipersamochodzie Koenigsegg Jesko Attack, który swoimi osiągami i designem przesuwa granice tego, co jest możliwe w dziedzinie hipersamochodów.

Koenigsegg Jesko Attack powstanie w liczbie zaledwie 125 egzemplarzy

Jeden z wyprodukowanych samochodów, zaprezentowano w katowickim koncepcie La Squadra, gdzie znajduje się jedyny w Polsce salon Koenigsegga. W wydarzeniu uczestniczył sam twórca marki – Christian von Koenigsegg. 10 maja w La Squadrze odbyło się śniadanie prasowe poświęcone szwedzkiemu hipersamochodowi, w którym uczestniczył Christian von Koenigsegg. Natomiast 11 i 12 maja klienci Koenigsegga mogli nie tylko podziwiać, ale również doświadczyć mocy najbardziej aerodynamicznego samochodu producenta, poprzez uczestnictwo w jazdach testowych Jesko Attack.

Jesko Attack to kolejna generacja modelu Agera

Jesko jest kontynuacją myśli inżynieryjnej zaprezentowanej już w modelu Agera, która – tradycyjnie dla tej szwedzkiej marki – została dodatkowo rozwinięta. Jest jednocześnie hołdem dla jej linii nadwozia i kontynuacją dziedzictwa w zakresie osiągów, a tymi bez wątpienia może się pochwalić. Maksymalny moment obrotowy wzrasta do 1500 Nm przy 5100 obr/min, a ponad 1000 Nm jest dostępne w zakresie od 2700 do 6170 obr/min. na zwykłej benzynie i zadziwiające 1600 KM na E85 – opcja dostępna na niektórych rynkach. Maksymalny moment obrotowy wzrasta do 1500 Nm przy 5100 obr/min, a ponad 1000 Nm jest dostępne w zakresie od 2700 do 6170 obr/min.

Nowa, 7-sprzęgłowa skrzynia biegów zaprojektowana przez Koenigsegg

Nowa skrzynia biegów Light Speed Transmission – to 9–biegowa jednostka wielosprzęgłowa, która eliminuje tradycyjne pierścienie synchronizujące i umożliwia zmianę dowolnego biegu z prędkością bliską prędkości światła.

Jesko Attack szczyci się najwyższym współczynnikiem sztywności nadwozia

Tradycyjnie dla marki Koenigsegg, konstrukcja samochodu opiera się o monokok z włókna węglowego, który jest posiada aktualnie najwyższy współczynnik sztywności na rynku. Jesko posiada monokok, który jest o 40 mm dłuższa i 22 mm wyższa niż jego poprzednik, co pozwala na większą przestrzeń nad głową i na nogi. To niezwykle sztywne i mocne podwozie pozwala inżynierom Koenigsegga skoncentrować się na dostrojeniu zawieszenia pod kątem osiągów, zamiast kompensować nieoptymalną dynamikę podwozia. Wydłużone wahacze w stylu F1 Koenigsegga zostały zachowane i ulepszone. W połączeniu z największymi łożyskami kół stosowanymi obecnie w samochodach drogowych, zapewniają najwyższą responsywność i wyczucie.

Osiągi Koenigsegg Jesko Attack

  • Prędkość maksymalna: powyżej 300 mil/h (482 km/h)
  • 0-100 km/h: <2,5s.
  • 0-200 km/h: <6,6s.
  • 0-300 km/h: <14s.

Samochód został zaprojektowany, aby zapewnić najwyższe mierzalne osiągi spośród wszystkich samochodów homologowanych do użytku drogowego na wszystkich światowych rynkach – w USA, Europie, Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie. Jesko rozpoczyna nowy rozdział w historii Koenigsegga, rozszerzając dziedzictwo firmy w zakresie futurystycznych innowacji i oszałamiających osiągów.

czytaj także

Samochody
Sklep
Kontakt
Menu
This site is registered on wpml.org as a development site.