fbpx

Tour de France: Ferrari 250 GT Berlinetta

Pierwsza seria 250 GT Berlinetta „Tour de France” liczyła 14 egzemplarzy, dostępna była w dwóch nadwoziach. Oryginalny projekt Pininfariny poprawili Elio Zagato (6 samochodów) i Sergio Scaglietti (8 samochodów). Pod maską znalazł się 12-cylindrowy silnik o pojemności 3 l skonstruowany przez Gioacchina Colombo. W pierwszej serii jego moc podniesiono z seryjnych 220 KM do 240 KM. Przez 9 lat z rzędu kolejne serie tego modelu były niepokonane w 10-dniowym wyścigu Tour de France Automobile. Zawody te rozgrywano od 1899 r. aż do lat 80. XX w.

Egzemplarz z numerem seryjnym 0563GT wyprodukowano w 1956 r. Aluminiowe nadwozie wykonano w zakładach Scagliettiego, na wzór starszego modelu 250 Europa. Jego pierwszym właścicielem była stajnia wyścigowa Racing Sport S.r.l z Turynu, która natychmiast wypożyczyła samochód francuskiemu kierowcy Jacquesowi Peronowi. Peron z powodzeniem startował nim w wyścigach, m.in. w Tour de France w 1956 i 1957 r. Ten egzemplarz kilka razy zmieniał swoich właścicieli – ostatni nabył go w 2014 r. podczas londyńskiej aukcji RM Sotheby’s za kwotę £4,872,000.

czytaj także

Samochody
Sklep
Kontakt
Menu