fbpx

Pagani Utopia Roadster – HyperCar dla wybranych

Pagani to marka, która zmierza pod prąd panującym trendom w motoryzacji o czym możecie dowiedzieć się więcej w opublikowanym przez nas artykule przy okazji premiery modelu Utopia. Zaprezentowana światu wersja Pagani Utopia Roadster to odpowiedź włoskiego Atelier na dylematy panujące wśród entuzjastów motoryzacji.

Pagani Automobili zaprezentowało utopię już ponad dwa lata temu. Samochód, który ma być ucieleśnieniem dążenia człowieka do perfekcji i doskonałości. Dzieło, które przedstawił Horaci Pagani ma łączyć najbardziej wyrafinowaną technologię z ponadczasowym designem.

Utopia w przeciwieństwie do wcześniejszych generacji w wersji Roadster Zonda i Huayra od samego początku została zaprojektowana z myślą o dwóch wariantach: Roadster i Coupe tak by rozwiązać dylemat, który potrafi podzielić najbardziej zagorzałych entuzjastów motoryzacji: Który wariant jest lepszy, z zamkniętym czy otwartym dachem?

Pagani Utopia Roadster

Równie Lekka, dynamiczna i szybka jak jej zamknięta siostra.

Dla osób, które preferują osiągi oczywistym wyborem jest lżejsze coupe. W przypadku Utopii nie musi to być główne kryterium ponieważ Roadster dzięki równoczesnemu projektowaniu z zamkniętą wersją zachował wagę na tym samym poziomie 1280 kg.

Utopia Roadster to samochód o trzech twarzach. W gestii właściciela leży decyzja dotycząca tego w jaki sposób chce podróżować. Do wyboru ma możliwość jazdy z w pełni otwartą kabiną, twardym dachem, który można umieścić na stojaku przekształcając go w element designu oraz miękkim dachem, który po złożeniu mieści się w centralnie umieszczonym kufrze za siedzeniami kierowcy i pasażera.

To sprawia, że może być ona użytkowana w 3 wersjach w zależności od pory roku, nastroju i chęci kontaktu kierowcy z wiatrem.

Pagani Utopia Roadster z otwartym dachem
Wnętrze Utopia Roadster

Utopia Roadster podkreśla styl i zaawansowane osiągi

Horacio Pagani jest niekwestionowanym pionierem zaawansowanych materiałów kompozytowych. W swojej historii niejednokrotnie eksperymentował z najbardziej zaawansowanymi technologiami. Jednym z pierwszych dzieł i wynikiem prac była Zonda. 

Jeden z pierwszych samochodów drogowych, w którym zastosowano monokok z włókna węglowego. W latach, w których projektowano Zondę, materiał ten był wówczas zarezerwowany głónie dla przemysłu lotniczego oraz formuły 1. Nie był on powszechnie stosowany przy budowie HyperCar’ów.

Wieloletnia tradycja oraz zdobyte doświadczenie zaowocowało modelem Utopia Roadster, do produkcji której użyto ponad czterdzieści formuł materiałów kompozytowych.

Monokok wykonany m.in z materiałów Carbo-Titanium HP62-G2 i Carbo-Triax HP62 pomimo braku zamkniętego dachu nie stracił swojej sztywności. Pagani jako jeden z nielicznych producentów nie musiał w jego budowie uciekać do stosowania wzmocnień wewnątrz konstrukcji, które zwykle zwiększają wagę samochodów w wersjach bez dachu.

Specyfikacja techniczna Pagani Utopia Roadster

Od samego początku Pagani Automobili jest lojalne wobec dostarczanego przez Mercedes-AMG silnika V12, który w specjalnie zaprojektowanej odmianie dla modelu Utopia generuje 864 konie mechaniczne (635 kW) i ponad 1100 Nm momentu obrotowego.

Jednak liczby nie do końca potrafią oddać charakter, a ten jest wszechstronny. od niskich po wysokie obroty silnika które dostarczają wybuchowego przyspieszania w chwili gdy kierowca chce doświadczyć pełnej mocy silnika Pagani. Ponadto Pagani Utopia również w wersji Roadster nie ma żadnych ciężkich akumulatorów oraz układu hybrydowego. Liczy się wyłącznie jeden fakt, cudowny ryk silnika V12.

Skrzynia biegów to kolejne rozwiązanie wyróżniające Utopię Roadster. Identycznie jak w modelu Coupe może zostać ona skonfigurowana ze specjalnie zaprojektowaną siedmiobiegową skrzynią manualną we współpracy z brytyjską firmą Xtrac. 

Dla tych, którzy wolą błyskawiczne zmiany biegów dostępna jest automatyczna skrzynia biegów AMT sterowana za pomocą łopatek zamontowanych na kierownicy. Pagani Automobili skonfigurowało tak oprogramowanie by kierowca mógł czuć najwyższy komfort jak i sportowe emocje rodem z toru wyścigowego.

Inteligentne opony z technologią AI od Pirelli

Partnerem, który od wielu lat współpracuje z Pagani jest Pirelli. Utopia Roadster dzięki użytkownikom zostanie dostarczona z ekskluzywnymi oponami wyposażonymi w zaawansowaną technologię czujników umieszczonych po wewnętrznej stronie bieżnika które mają dostarczać do komputera samochodu informację o nawierzchni drogi po której aktualnie porusza się kierowca.

Zebrane informację zostaną wykorzystane do optymalizacji pracy systemów kontroli stabilności pojazdu tak by zapewnić maksymalną przyczepność i bezpieczeństwo w każdych warunkach pogodowych. 

Pagani Utopia Roadster będzie produkowana z rozmiarami kół: 21” na przedniej i 22” na tylnej osi.

inteligentne opony Pirelli

Techniczne i estetyczne wyzwanie Pagani

Kluczyk pozwalający uruchomić model Utopia Roadster został przeprojektowany tak by przypominał profil samochodu w wersji bez dachu. Charakterystyczne są również maty podłogowe, których faktura przypomina tą znaną nam z łodzi. 

Stylistyka wnętrza odbiega od wersji Coupe ze względu na światło docierające do niego za pośrednictwem jednego dużego okna dachowego, ale również niemal nieograniczony wybór kolorów i materiałów tapicerki.

Ze względu na otwarty dach jej wybór jest jeszcze ważniejszy, ponieważ wnętrze jest nieustannie wystawione na wzrok gapiów.

Pagani Utopia Roadster

czytaj także

Samochody
Sklep
Kontakt
Menu