Koenigsegg to marka, która od lat redefiniuje pojęcie ekstremalnych osiągów i innowacyjnej inżynierii. Szwedzki producent hypercarów znany jest z bezkompromisowego podejścia do technologii i projektowania, a najnowsza redefinicja modelu Gemera jest tego najlepszym przykładem. To pierwszy czteroosobowy pojazd w historii Koenigsegga, który łączy niewiarygodną moc z codzienną praktycznością.Linia produkcyjna jest już przygotowana do wytworzenia pierwszych egzemplarzy. Łącznie ma ich powstać około 300.
Ostatnio właściciel marki, Christian von Koenigsegg, osobiście omówił technologię układu napędowego Gemery. Z filmu opublikowanego na YouTube można dowiedzieć się, jaką historię skrywa to, co znajduje się pod maską tego samochodu. Christian szczegółowo wyjaśnia, jak poszczególne rozwiązania współpracują ze sobą, by osiągnąć tak imponujące wyniki, a jednocześnie zapewnić komfort jazdy, efektywność i bezpieczeństwo. To dokładna analiza technologii napędu, obejmująca silniki, baterie, systemy zarządzania mocą i napęd na wszystkie koła.
Napęd przyszłości – moc, technologia i ekologia.
Gemera wprowadza nową erę układów napędowych w Koenigseggu. To pierwszy model marki, który wykorzystuje hybrydowy system napędowy łączący silnik spalinowy V8 z modelu Jesko z kompaktowym silnikiem elektrycznym „Dark Matter”, mogącym zmieścić się w obudowie skrzyni biegów.
Silnik spalinowy – „Hot-Vee V8”
Serce Gemery to nowatorski, pięciolitrowy silnik V8 z doładowaniem sekwencyjnym Twin Turbo. Generuje on 1500 KM, a jego moment obrotowy to 1500 Nm przy 5000 obr./min. Dzięki nowej skrzyni Light Speed Tourbillon Transmission, opracowanej specjalnie dla tego modelu, masa układu napędowego została zredukowana aż o 150 kg. Ponadto pozwala ona na błyskawiczną reakcję samochodu na gaz oraz wchodzenie na wysokie obroty.
Silnik elektryczny – „Dark Matter”
Gemera jest również wyposażona w pionierski silnik elektryczny „Dark Matter”, który generuje 800 KM. W połączeniu z jednostką spalinową daje to maksymalną moc 2300 KM oraz 2750 Nm momentu obrotowego! Na chwilę obecną to najmocniejszy tego typu napęd w branży.
Osiągi, które wprawiają w osłupienie.
Jak przystało na Koenigsegga, osiągi Gemery są wręcz niewiarygodne. Pomimo czteroosobowego nadwozia i luksusowego wnętrza, samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,9 sekundy. Prędkość maksymalna to imponujące 400 km/h, co czyni Gemerę jednym z najszybszych czteroosobowych samochodów na świecie.
Zaawansowana aerodynamika i konstrukcja
Podwozie Gemery zostało wykonane w całości z włókna węglowego, co zapewnia nie tylko lekkość, ale i ekstremalną wytrzymałość. System napędu na cztery koła, torque vectoring na każde z nich oraz aktywne zawieszenie sprawiają, że auto prowadzi się pewnie i dynamicznie, nawet przy najwyższych prędkościach.
Inżynierowie Koenigsegga zadbali także o aerodynamikę, stosując aktywne elementy poprawiające docisk i stabilność pojazdu.
Podsumowanie
Najnowszy Koenigsegg Gamera to prawdziwa rewolucja w segmencie Mega GT, która nie tylko spełnia oczekiwania najbardziej wymagających entuzjastów, ale także udowadnia, że nawet najbardziej zaawansowana technologia może iść w parze z komfortem i codzienną użytecznością. Dzięki zastosowaniu innowacyjnego układu napędowego, który łączy niespotykaną moc z ekologicznymi rozwiązaniami, Gemera staje się odzwierciedleniem definicji pojazdu przyszłości.
Najważniejsze dane techniczne
Silnik spalinowy
Koenigsegg Hot V8
Silnik elektryczny
Koenigsegg Dark Matter
Łączna moc układu napędowego
Przekładnia
Light Speed Tourbillon Transmission (LSTT)
Akumulator
Specyfikacje silnika elektrycznego „Dark Matter”
Karoseria i podwozie
Podwozie
Karoseria
Układ kierowniczy
Koła
Wymiary
Komfort i funkcje
Wnętrze
Funkcje