fbpx
    Homepage / Magazyn / Koenigsegg Gemera – przełomowy hypercar łączący moc i praktyczność.

Koenigsegg Gemera – przełomowy hypercar łączący moc i praktyczność.

Koenigsegg to marka, która od lat redefiniuje pojęcie ekstremalnych osiągów i innowacyjnej inżynierii. Szwedzki producent hypercarów znany jest z bezkompromisowego podejścia do technologii i projektowania, a najnowsza redefinicja modelu Gemera jest tego najlepszym przykładem. To pierwszy czteroosobowy pojazd w historii Koenigsegga, który łączy niewiarygodną moc z codzienną praktycznością.Linia produkcyjna jest już przygotowana do wytworzenia pierwszych egzemplarzy. Łącznie ma ich powstać około 300.

Ostatnio właściciel marki, Christian von Koenigsegg, osobiście omówił technologię układu napędowego Gemery. Z filmu opublikowanego na YouTube można dowiedzieć się, jaką historię skrywa to, co znajduje się pod maską tego samochodu. Christian szczegółowo wyjaśnia, jak poszczególne rozwiązania współpracują ze sobą, by osiągnąć tak imponujące wyniki, a jednocześnie zapewnić komfort jazdy, efektywność i bezpieczeństwo. To dokładna analiza technologii napędu, obejmująca silniki, baterie, systemy zarządzania mocą i napęd na wszystkie koła.

Gemera wprowadza nową erę układów napędowych w Koenigseggu. To pierwszy model marki, który wykorzystuje hybrydowy system napędowy łączący silnik spalinowy V8 z modelu Jesko z kompaktowym silnikiem elektrycznym „Dark Matter”, mogącym zmieścić się w obudowie skrzyni biegów.

Silnik spalinowy – „Hot-Vee V8”

Serce Gemery to nowatorski, pięciolitrowy silnik V8 z doładowaniem sekwencyjnym Twin Turbo. Generuje on 1500 KM, a jego moment obrotowy to 1500 Nm przy 5000 obr./min. Dzięki nowej skrzyni Light Speed Tourbillon Transmission, opracowanej specjalnie dla tego modelu, masa układu napędowego została zredukowana aż o 150 kg. Ponadto pozwala ona na błyskawiczną reakcję samochodu na gaz oraz wchodzenie na wysokie obroty.

Silnik elektryczny – „Dark Matter”

Gemera jest również wyposażona w pionierski silnik elektryczny „Dark Matter”, który generuje 800 KM. W połączeniu z jednostką spalinową daje to maksymalną moc 2300 KM oraz 2750 Nm momentu obrotowego! Na chwilę obecną to najmocniejszy tego typu napęd w branży.

Osiągi, które wprawiają w osłupienie.

Jak przystało na Koenigsegga, osiągi Gemery są wręcz niewiarygodne. Pomimo czteroosobowego nadwozia i luksusowego wnętrza, samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,9 sekundy. Prędkość maksymalna to imponujące 400 km/h, co czyni Gemerę jednym z najszybszych czteroosobowych samochodów na świecie.

Zaawansowana aerodynamika i konstrukcja

Podwozie Gemery zostało wykonane w całości z włókna węglowego, co zapewnia nie tylko lekkość, ale i ekstremalną wytrzymałość. System napędu na cztery koła, torque vectoring na każde z nich oraz aktywne zawieszenie sprawiają, że auto prowadzi się pewnie i dynamicznie, nawet przy najwyższych prędkościach.

Inżynierowie Koenigsegga zadbali także o aerodynamikę, stosując aktywne elementy poprawiające docisk i stabilność pojazdu.

Podsumowanie

Najnowszy Koenigsegg Gamera to prawdziwa rewolucja w segmencie Mega GT, która nie tylko spełnia oczekiwania najbardziej wymagających entuzjastów, ale także udowadnia, że nawet najbardziej zaawansowana technologia może iść w parze z komfortem i codzienną użytecznością. Dzięki zastosowaniu innowacyjnego układu napędowego, który łączy niespotykaną moc z ekologicznymi rozwiązaniami, Gemera staje się odzwierciedleniem definicji pojazdu przyszłości.

Silnik spalinowy
Koenigsegg Hot V8

  • 5L Twin Turbo V8
  • Moc: 1500 KM przy 7800 obr./min., granica obrotów 8500 obr./min.
  • Moment obrotowy: 1500 Nm przy 5000 obr./min.

Silnik elektryczny
Koenigsegg Dark Matter

  • Moc: 800 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 1250 Nm

Łączna moc układu napędowego

  • Łączna moc silnika elektrycznego i silnika spalinowego: 2300 KM, 2750 Nm

Przekładnia
Light Speed Tourbillon Transmission (LSTT)

  • 9-biegowa, wielosprzęgłowa skrzynia biegów
  • Napęd na 4 koła
  • Wektoryzacja momentu obrotowego na 4 koła

Akumulator

  • 850V 14 kWh, akumulator HV
  • Zaprojektowany i wyprodukowany przez Koenigsegg

Specyfikacje silnika elektrycznego „Dark Matter”

  • 6-fazowy silnik elektryczny Koenigsegg
  • Moc: 800 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 1250 Nm
  • Konfiguracja Raxial Flux, mieszanka technologii radialnej i osiowej
  • Maksymalne obroty silnika: 8500 obr./min.
  • Wymiary:
    • Wysokość: 383,3 mm
    • Szerokość: 381,5 mm
    • Długość: 135,5 mm
  • Waga: 39 kg

Karoseria i podwozie

Podwozie

  • Monokok z włókna węglowego – sztywność od koła do koła
  • Regulowane, lekkie stabilizatory przednie i tylne
  • Zautomatyzowane, hydrauliczne regulowanie wysokości zawieszenia z przodu i z tyłu
  • Komórka bezpieczeństwa Koenigsegg z wbudowanymi strefami zgniotu

Karoseria

  • Coupe bez słupka B, dwudrzwiowe, z przestronnym wnętrzem dla czterech pasażerów
  • Karoseria z włókna węglowego z automatycznym otwarciem Autoskin
  • Fotele sportowe z włókna węglowego

Układ kierowniczy

  • Napęd na cztery koła
  • Wektoryzacja momentu obrotowego na cztery koła
  • Wspomaganie kierownicy
  • Adaptacyjny tempomat
  • Asystent pasa ruchu
  • Wykrywanie martwego pola
  • Automatyczne parkowanie
  • Parkowanie z widokiem z góry
  • Elektroniczna kontrola stabilności (Koenigsegg Electronic Stability Control – KES)
    • Ustawienia: Wet – Normal – Track

Koła

  • Koła Koenigsegg czwartej generacji Aircore z włókna węglowego
  • Opcja kół aluminiowych
  • System monitorowania ciśnienia w oponach

Wymiary

  • Długość: 4975 mm
  • Szerokość: 1995 mm (tylko karoseria)
  • Wysokość: 1295 mm
  • Masa własna: 2022 kg (90 l paliwa, 100% innych płynów)

Komfort i funkcje

Wnętrze

  • Luksusowe wnętrze z wysokim stopniem personalizacji
  • Skórzane lub Alcantara wnętrze z kontrastowymi szwami na zamówienie
  • Konstrukcja bez słupka B, ułatwiająca wsiadanie i wysiadanie pasażerom z przodu i z tyłu
  • Cztery fotele kubełkowe, tej samej wielkości, ogrzewane i elektrycznie regulowane
  • Isofix
  • 115 l zbiornik paliwa
  • Uchwyty do mocowania bagażników dachowych
  • Wykrywanie martwego pola

Funkcje

  • System Koenigsegg Over The Air (OTA) Cloud
  • 200 l przestrzeni bagażowej
  • Funkcja automatycznego parkowania
  • System audio Koenigsegg wysokiej klasy z Apple CarPlay
  • Złącza USB oraz 2 indukcyjne ładowarki do telefonów
  • 4 ogrzewane i 4 chłodzone uchwyty na napoje
  • Pokrowiec na samochód, ładowarka samochodowa Koenigsegg
  • Panele zrobotyzowane Autoskin (system ochrony przed uszkodzeniami przy automatycznym otwarciu drzwi)
  • Parkowanie z widokiem z góry, czujniki parkingowe z przodu i z tyłu, kamera wsteczna

czytaj także

Samochody
Sklep
Kontakt
Menu