16 wrzesień 2019

Zgodnie z tradycją

Każdej generacji 8-cylindrowych, sportowych samochodów z Maranello towarzyszyła wersja z otwartym dachem. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego modelu ze znaczkiem Ferrari – F8 Tributo. We wrześniu zaprezentowano jego otwartą wersję F8 Spider.

Fotografie: Ferrari

Gdy wiosną tego roku zaprezentowano następcę 488 GTB – F8 Tributo – przedstawiciele Ferrari nie ukrywali, że będzie to model przejściowy. Jego stylistyka zdradzała pokrewieństwo 488 GTB i 458 Itala, czyli wcześniejszymi wcieleniami tej platformy. Poprzednicy F8 Tributo – osiem generacji ośmiocylindrowego, sportowego coupé z silnikiem umieszczonym centralnie – przez lata stanowili niezwykle ważną część oferty włoskiej marki. F8 Tributo ma być ostatnim z tej linii – zastąpią go hybrydowe supersamochody, których przedsmak daje SF90 Stradale, oraz nowe samochody, napędzane prawdopodobnie mniejszym silnikiem V6.

Nim jednak „małolitrażowy” następca F8 Tributo ujrzy światło dzienne, Ferrari nie zapomina o miłośnikach silników V8. Dlatego do gamy modeli dołącza otwarta wersja F8 Tributo i następca 488 Spider. F8 Spider zostanie zaprezentowany światu podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Wcześniej pokazano go uczestnikom eventu Universo Ferrari.

Jak każe tradycja F8 Spider jest pod względem technologii niemal identyczny ze swoim zamkniętym bratem. Dzieli z nim podwozie, układ przeniesienia napędu wraz z systemami wspomagającymi, oraz turbodoładowaną, 720-konną jednostkę V8. Główną różnicą jest składany dach RHT (Retractable Hard Top). Można go złożyć lub rozłożyć za jednym naciśnięciem guzika w 14 sekund, nawet podczas jazdy (z prędkością do 45 km/h). Tak jak w przypadku F8 Tributo, linie Spidera łączą sylwetkę poprzednika, ze smaczkami stylistycznymi z przyszłych modeli Ferrari.

Inżynierowie Ferrari włożyli dużo pracy w poprawę osiągów nowego modelu. Dzięki czemu F8 Spider, mające pod maską 50 KM więcej niż 488 Spider, oraz ważące o 20 kg mniej od poprzednika, góruje nad nim w każdym aspekcie – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,9 s., a prędkość maksymalna wynosi przeszło 340 km/h.

Podziel się: