1 marzec 2019

Żegnaj 488 GTB, witaj F8 Tributo!

Podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie Ferrari zaprezentuje kolejne wcielenie sportowego samochodu, z centralnie umieszczonym silnikiem V8. Ferrari F8 Tributo zastąpi model 488 GTB.

Fotografie: Ferrari

Nazwa nowego modelu jest hołdem złożonym ośmiu generacjom 8-cylindrowych Ferrari z silnikiem umieszczonym z tyłu, ale też dla najnowszego wcielenia tej jednostki – 3,9-litrowego, turbodoładowanego silnika oznaczonego kodem F154, który aż dziesięć razy był nagradzany tytułem Engine of The Year.

Sylwetka F8 Tributo jest rozwinięciem projektu 488 GTB. W samochodzie wykorzystano język stylistyczny, który mogliśmy już zobaczyć przy ekstremalnym 488 Pista. Właśnie z tego modelu zapożyczono kształt lotek na przednim zderzaku i potężny kanał S-Duct, z wylotem na masce. Choć jest on nieco mniejszy niż w 488 Pista, zapewnia 15-procentowy wzrost siły docisku. Dzięki zmniejszeniu rozmiaru przednich reflektorów, na masce znalazło się jeszcze miejsce dla dodatkowych kanałów chłodzących hamulce. Z tyłu najbardziej widoczne są nowe, podwójne reflektory, nawiązujące do większych modeli Ferrari – 812 Superfast i GTC4Lusso. Szklana pokrywa silnika ma teraz dodatkowe żebrowanie – te wyloty gorącego powietrza to wyraźny hołd dla legendarnego modelu F40.

Za kabiną pasażerską pracuje znany z modelu 488 Pista, najmocniejszy w historii Ferrari silnik V8. Jednostka o pojemności 3,9 l, wspomagana dwiema turbosprężarkami osiąga moc 720 KM i moment obrotowy 770 Nm przy 3250 obr./min. Cała ta moc jest przenoszona na tylne koła poprzez 7-stopniową automatyczną przekładnię DCT, oraz szereg systemów wspomagających kierowcę – z najnowszym wcieleniem układu Side Slip Control 6.1 oraz udoskonalonym systemem Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+) na czele. Dzięki temu jeszcze większe grono kierowców będzie mogło bezpiecznie cieszyć się osiągami F8 Tributo.

Wnętrze samochodu również zostało gruntownie odświeżone. Choć zachowało typowy dla tej rodziny samochodów układ, każdy jego element został przeprojektowany. Okrągłe nawiewy, nowy, 7-calowy wyświetlacz dotykowy przed fotelem pasażera i nowa generacja systemu HMI (Human Machine Interface), mają poprawić komfort jazdy kierowcy i jego pasażera. Nowa jest także kierownica – zastosowano jej pomniejszoną wersję, znaną z innych modeli Ferrari.

Najnowsze Ferrari jest o 40 kg lżejsze od poprzednika i jeszcze bardziej wydajne aerodynamicznie. To sprawia, że jego osiągi wyznaczają zupełnie nowy poziom. Na przyspieszenie do 100 km/h F8 Tributo potrzebuje zaledwie 2,9 s. Maksymalna prędkość przekracza 340 km/h.

Podziel się: