11 sierpnia 2021

Elektryzująca radość z jazdy

Nowa hybryda Ferrari oparta na silniku V6, to gwarancja niesamowitych osiągów i początek nowej ery V6.

Tekst: Karol Filipiak

Ferrari otwiera nowy rozdział w swojej historii prezentując model 296 GTB, który wprowadza do gamy modelowej hybrydowy układ napędowy z silnikiem V6. Wczoraj mieliśmy okazję gościć premierowo model i zobaczyć najnowsze auto ze stajni z Maranello na żywo.


Dla samochodu wybrano nazwę, która łączy jego całkowitą pojemność skokową (2992 cm3) i liczbę cylindrów, z dodatkiem akronimu GTB (Gran Turismo Berlinetta) zgodnie z tradycją Ferrari, aby podkreślić zmieniającą epokę znaczenia tego nowego silnika dla Maranello. To nie tylko żywe, bijące serce 296 GTB, ale także początek nowej ery V6, która ma swoje korzenie głęboko w 70-letnim doświadczeniu Ferrari w sportach motorowych.


System hybrydowy typu plug-in (PHEV) modelu 296 GTB gwarantuje, że jest to niezwykle użyteczny samochód, a także skraca czas reakcji na pedał gazu do zera i zapewnia zasięg 25 km w całkowicie elektrycznym trybie eDrive. Kompaktowe wymiary samochodu i wprowadzenie innowacyjnych systemów dynamicznej kontroli, a także skrupulatnie dopracowana aerodynamika zapewniają, że kierowca natychmiast doświadczy jego zadziwiającej zwinności i reakcji na polecenia. Jego sportowy design i niezwykle kompaktowe wymiary również wizualnie podkreślają wyjątkową nowoczesność, doskonale nawiązując do model 250 LM z 1963 roku, idealnego połączenia prostoty i funkcjonalności.


Podobnie jak w przypadku SF90 Stradale, dla klientów, którzy chcą maksymalnie wykorzystać ekstremalną moc i osiągi samochodu, szczególnie na torze, 296 GTB jest również dostępny z pakietem Assetto Fiorano, który obejmuje lekkie funkcje i modyfikacje aerodynamiczne.


Pierwszym Ferrari z silnikiem V6 montowanym z tyłu był model 246 SP w 1961 roku, który wygrał Targa

Podziel się: