27 stycznia 2018

Ferrari 488 Spider: po co komu dach?

Skoro bez niego może być niemal równie szybko! Projektując Ferrari 488 Spider, inżynierowie z Maranello mieli jasny cel: stworzyć roadstera, który nie będzie ustępował coupé pod względem osiągów.

Artykuł ukazał się w 1. numerze magazynu "La Squadra". Tekst: Kuba Kozal. Fotografie: Ferrari

Nowe Ferrari 488 Spider czerpie większość rozwiązań technicznych z 488 GTB. Nadwozie złożone z 11 aluminiowych profili, wzmocnionych częściami wykonanymi z lekkich i trwałych materiałów – takich jak magnez – zapewnia tę samą sztywność, co wersja coupé. To poprawa o 23 proc. w porównaniu z poprzednikiem – 458 Spider. Nowy roadster jest też od niego o 10 kg lżejszy. Spidera od modelu GTB odróżnia składany, sztywny dach, który chowa się pod pokrywą silnika w ciągu 14 s od naciśnięcia guzika. Po złożeniu zajmuje przestrzeń zaledwie 100 l – o połowę mniej niż tradycyjny dach z materiału. Układ napędowy 488 Spider przeniesiono w całości z 488 GTB. 3,9-litrowy silnik V8 z dwiema turbosprężarkami czyni z niego najmocniejsze Ferrari bez dachu w historii marki. Mimo otwartego nadwozia 488 Spider jedynie symbolicznie ustępuje osiągami starszemu bratu – o ułamek sekundy wolniej osiąga prędkość 200 km/h i rozpędza się do o 5 km/h mniejszej prędkości maksymalnej.

Ferrari 488 Spider – dane techniczne

SilnikV8, 2 turbosprężarki
Pojemność skokowa3902 cm3
Maksymalna moc670 KM przy 8000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy760 Nm przy 3000 obr./min
Długość/szerokość/wysokość4568 mm/1952 mm/1213 mm
Rozkład masy41,5 proc. przód / 58,5 proc. tył
Przyspieszenie 0-100 km/h3,0 s
Przyspieszenie 0-200 km/h8,7 s
Prędkość maksymalna325 km/h
Zużycie paliwa11,4 l/100 km
Emisja CO2260 g/km

Podziel się: